Onze missie:
Het verrijken van uw klantdata en vergroten van uw bereik & sales
Met DataCare, powered by Tele-Sales Direct en OptInsight, combineren we slimme technologie met de kracht van hoogwaardig telefonisch klantcontact. Van versnipperde en onvolledige data ontwikkelen we een overzichtelijk, bereikbaar, actueel en bruikbaar klantbestand. Met dit GDPR onderbouwd klantbestand op één centrale plek, bent u als bedrijf weer “back in the lead”
De wereld verandert en daarmee ook de behoeften aan digitale communicatiekanalen bij uw klanten.
Om uw doelgroep in een alsmaar groeiende informatiesamenleving toch te kunnen vinden en te blijven bereiken, is het essentieel om uw database met klant- en prospectdata op orde te krijgen en te behouden.
Een grote hoeveelheid data en persoonsgegevens bevinden zich vaak op veel verschillende plekken binnen de organisatie, waardoor klantprofielen vaak incompleet, incorrect en moeilijk vindbaar zijn.
Het ontbreken van essentiële klantinformatie en de benodigde GDPR-consent beperken uw digitale klantcontact
Benieuwd wat DataCare voor u kan betekenen?
De DataCare aanpak
Klantendatabase verrijken in 4 stappen:
DataCare verzamelt, past aan, verifieert en verrijkt profielgegevens.
Onze missie is om uw contacten, bereik en verkoop uit te breiden.
Stap 1: Verzamel
Bel contacten om nieuwe gegevens en opt-ins te verzamelen.
Stap 2: Aanpassen
Vraag toestemming om ontbrekende gegevens te controleren, bij te werken en toe te voegen.
Stap 3: Verifieer
Bevestig opt-in of opt-out per e-mail (AVG / GDPR-proof).
Contacten kunnen altijd voorkeuren wijzigen of zich afmelden.
Stap 4: Verrijken
Verrijkte gegevens worden automatisch opgeslagen in één beveiligde klantdatabase. Overal toegankelijk en klaar voor gebruik.
Bereik je klanten met een actueel en kwalitatief klantenbestand
geschikte kanalen
Gebruik het telefonie kanaal om contact te leggen en opt-ins te verzamelen
opt-ins conform AVG eisen
Centrale registratie van opt-ins onderbouwd met een audit-trail in een centrale en veilige database.
verrijking
Opschonen en bijwerken van de gegevens van de klant inclusief kanaal- of informatie voorkeuren.
communicatie
Start met een gerichte dialoog met je doelgroep op basis van de verrijkte data.
Gericht communiceren op basis van een gezond klantbestand?
Het proces in de praktijk
+80% opt-ins in korte tijd.
+ Uitdaging
Digitaal communiceren met actuele en compliant data.
Bij de opstart van digitale communicatie tussen een pharmaceut en healthcare professionals bleek dat de data niet op orde was.
E-mailadressen ontbraken, beschikten niet over een opt-in en waren niet AVG/GDPR-gevalideerd.
Ook de kanaalvoorkeuren en actualiteit van de HCP en praktijkgegevens misten. Aan DataCare de uitdaging alle data op te schonen, te verrijken en tevens de AVG/GDPR-consent digitaal te borgen.
+ Oplossing
De volgende acties zijn ondernomen om de pharmaceut te ondersteunen:
+ Target list bepalen vanuit data quality assessment.
+ Inrichting platform op basis van wensen/privacybeleid van de pharmaceut.
+ Ontwikkeling klantcontactstrategie.
+ Kwalitatief telefonisch contact met target list.
+ Vastleggen van compliant opt-ins.
+ Actualisatie HCP-persoonsdata incl. bevestigingen.
+ Registratie kanaalvoorkeuren.
Resultaten:
+ Opt-in ratio van ruim 80% van de benaderde populatie.
+ HCP-data is 100% AVG consent- (opt-in) proof.
+ Opt-ins vastgelegd in één centraal systeem.
+ Data-opschoning en -actualisatie.
+ Kanaalvoorkeuren zijn bekend en direct bruikbaar.






