Skip to main content
Onze diensten

DataCare

Onze oplossing voor het verzamelen en onderhouden van e-consent (elektronische toestemming). Voor de verrijking van uw klantgegevens en om uw bereik en verkoop te vergroten. Met DataCare combineren we slimme technologie met de kracht van hoogwaardige telefonisch klantencontact, met het doel toestemming te verzamelen. We zetten versnipperde en incomplete gegevens om in een duidelijke, toegankelijke, altijd bijgewerkte en bruikbare klantendatabase. Met deze AVG aanmelding-gebaseerde klantendatabase op één centrale locatie kan uw bedrijf weer “voorop gaan lopen”.

Contact ons voor meer info

De wereld verandert en daarmee ook de vereisten voor digitale communicatiekanalen richting uw klanten.

Om toch in staat te zijn om uw doelgroep te vinden en te blijven bereiken, in een voortdurend veranderende informatiesamenleving, is het cruciaal om uw database, met gegevens van klanten en potentiële klanten, op orde te krijgen en te houden.

Veel gegevens en persoonlijke informatie worden vaak op meerdere plekken opgeslagen binnen een organisatie, waarmee klantprofielen vaak incompleet, incorrect en moeilijk te vinden zijn.

Het gebrek aan essentiële klantinformatie en de vereiste AVG-toestemming beperkt uw digitale klantcontact.

De benadering van DataCare

Verrijk uw klantendatabase in vier stappen:
DataCare verzamelt, bewerkt, verifieert en verrijkt profielinformatie.
Ons doel is om uw contacten, bereik en verkoop uit te breiden.

Stap 1: Verzamelen
Bel contacten om nieuwe gegevens en aanmeldingen te verzamelen.

Stap 2: Bewerken
Vraag toestemming voor het controleren en bijwerken en voor het aanvullen van missende gegevens.

Stap 3: Verifiëren
Bevestiging van aanmelding of afmelding via e-mail (in overeenstemming met de AVG). Contacten kunnen op elk gewenst moment hun voorkeuren wijzigen of zich uitschrijven.

Stap 4: Verrijken
Verrijkte gegevens worden automatisch opgeslagen in een enkele, beveiligde klantendatabase, die overal toegankelijk is en klaar voor gebruik.

Onze belofte

Aanmeldingen gegarandeerd
100% AVG-gebaseerde registratie van aanmeldingen (toestemming)
Hoogwaardig klantcontact
Uw klantendatabase opgeschoond en actueel
Sterke grondslagen voor digitale interactie met uw doelgroep

Vergroot uw bereik middels een bijgewerkte, hoogwaardige klantendatabase met toestemmingen

“Onze missie? Wij geloven in de toegevoegde waarde van een persoonlijk contact kanaal. Door middel van onze expertise breiden wij graag de customer journey van jouw klanten uit.”

Het proces in de praktijk

+80% aanmeldingen binnen korte tijd

+ Uitdaging

Digitale communicatie met bijgewerkte en kloppende data.
Toen er digitale communicatie werd geïntroduceerd tussen een apotheker en professionals in de gezondheidszorg, werd al snel duidelijk dat de gegevens niet compleet waren.
E-mailadressen misten, er was geen mogelijkheid tot aanmelding en er had geen AVG-validatie plaatsgevonden.
De kanaalvoorkeuren en bijgewerkte gegevens van de HCP en praktijk waren ook niet aanwezig. De uitdaging voor DataCare was het opschonen en verrijken van alle gegevens en ook het digitaal veiligstellen van de AVG-toestemming.

+ Oplossing

De volgende stappen werden genomen om de apotheker te ondersteunen:

  • Stel een targetlijst op, die gebaseerd is op de beoordeling van de kwaliteit van de gegevens.
  • Ontwerp een platform op basis van de wensen/het privacybeleid van de apotheker.
  • Ontwikkel de klantcontactstrategie.
  • Hoogwaardig telefonisch contact met de targetlijst.
  • Leg de kloppende aanmeldingen vast.
  • Werk HCP persoonlijke gegevens bij, inclusief bevestigingen.
  • Leg kanaalvoorkeuren vast.
RESULTATEN:
Wat de klant hiermee won:

  • Aanmeldratio van meer dan 80% van de benaderde mensen.
  • HCP data is 100% in overeenstemming met de AVG (aanmelding).
  • Aanmeldingen vastgelegd in één centraal systeem.
  • Data opgeschoond en actueel.
  • Kanaalvoorkeuren zijn bekend en kunnen meteen gebruikt worden.

We zorgen voor uw initiële akkoord voor het verzamelproces door het starten van de Healthcare Professional (HCP) betrokkenheid via de telefoon