Relatiebeheer – Krachtige tool voor efficiënte klantenbinding
Uw bestaande klanten hebben aandacht nodig. De vraag is alleen: wat is de meest efficiënte manier om klanten aan u te binden? De praktijk wijst uit dat klanten positief reageren op frequent contact op de juiste momenten. Telefonisch accountmanagement is hiervoor dé krachtige, flexibele en kostenbesparende tool!
Kwaliteit en kostenbesparing
Contact met uw klanten kunt u op vele manieren onderhouden. Zo kunt u accountmanagers op pad sturen om klanten te bezoeken. Deze vorm van persoonlijk contact kan goed werken, maar is naar verhouding kostbaar. Bij kleinere klanten staan de kosten niet in verhouding
tot het resultaat.
Telefonisch accountmanagement is een kostenbesparend en effectief alternatief. Op goed gekozen contactmomenten komt uw bedrijf positief in beeld; Wat kunnen wij voor u betekenen en mogen wij meedenken? De klant waardeert deze aandacht en vertelt graag wat zijn wensen en evt. klachten zijn. Tegen minimale kosten bereikt u zo het maximale resultaat; Versterking van de relatie, beter inzicht in wat de klant wil en daardoor meer omzet.
Effecten
- Kostenbesparing: voor de kosten van één buitendienstbezoek hebt u minstens 10 telefonische contacten met uw klant.
- Efficiency: klanten behouden is veel goedkoper dan nieuwe klanten werven.
- Wensen en klachten worden meteen gesignaleerd.
- U kunt sneller inspelen op klantbehoeften.
- U geeft klanten geen reden om bij de concurrent te gaan kijken.
- Klanten blijven langer bij u!
TeleProfs die presteren
Telefonisch accountmanagement doe je er niet zomaar bij. Je bent niet klaar met één telefoontje. Een actie met aantrekkelijke kortingen. Een productinnovatie die de klant interessante mogelijkheden biedt. Uitdagingen in de markt bespreken. Informeren of de klant tevreden is en of hij speciale wensen heeft. En heel belangrijk: gewoon vragen hoe het met de klant is? Er zijn veel goede redenen om telefonisch contact te zoeken. In overleg met u kiezen wij de juiste contactmomenten. Daardoor leert u de klanten en hun belevingswereld echt kennen en kunt u meteen inspelen op wensen en eventuele klachten. Zo creëert u meer klanttevredenheid, meer omzet en meer klantloyaliteit!